Μία από τις χειρότερες αεροπορικές τραγωδίες στην ιστορία της Νότιας Κορέας σημειώθηκε στις 28 Δεκεμβρίου, όταν αεροσκάφος Boeing 737-800 της εταιρείας Jeju Air συνετρίβη κατά την προσγείωσή του στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν. Από τους 181 επιβαίνοντες, μόλις δύο κατάφεραν να επιβιώσουν, ενώ οι υπόλοιποι 179 έχασαν τη ζωή τους. Το περιστατικό συγκλόνισε τη χώρα και πυροδότησε σειρά ερωτημάτων για την ασφάλεια των πτήσεων και τη διαχείριση κρίσεων.
Το αεροσκάφος εκτελούσε πτήση από την Μπανγκόκ προς το Μουάν. Κατά την τελική φάση της προσγείωσης, παρουσίασε σοβαρή δυσλειτουργία στο σύστημα προσγείωσης, πιθανώς λόγω σύγκρουσης με πτηνό. Η κατάσταση επιδεινώθηκε από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με ισχυρούς ανέμους και έντονη βροχόπτωση. Κατά την επαφή με τον διάδρομο, το αεροσκάφος εκτροχιάστηκε, προσέκρουσε σε τσιμεντένιο τοίχο και τυλίχθηκε στις φλόγες. Η σφοδρότητα της έκρηξης καθιστούσε δύσκολη την πρόσβαση των σωστικών συνεργείων.

Από τους 181 επιβαίνοντες, μόνο δύο επέζησαν: η επικεφαλής αεροσυνοδός και ένας μηχανικός του πληρώματος, οι οποίοι εντοπίστηκαν στο πίσω μέρος του αεροσκάφους με σοβαρά τραύματα. Οι υπόλοιποι 179, ανάμεσά τους 154 Νοτιοκορεάτες και 27 αλλοδαποί, δεν κατάφεραν να επιβιώσουν. Πολλοί από τους επιβάτες επέστρεφαν στη Νότια Κορέα μετά τις διακοπές τους, γεγονός που κάνει την τραγωδία ακόμα πιο οδυνηρή.
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας κινητοποιήθηκε άμεσα. Ο Πρόεδρος Τσόι Σανγκ-Μοκ εξέφρασε τα συλλυπητήριά του και δεσμεύτηκε για την πλήρη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων. Η αεροπορική εταιρεία Jeju Air ζήτησε δημόσια συγγνώμη, ενώ δεσμεύτηκε να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες. Παράλληλα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ξεκίνησε ενδελεχή διερεύνηση για να διαπιστώσει τα ακριβή αίτια της τραγωδίας.
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι η τραγωδία μπορεί να προκλήθηκε από συνδυασμό μηχανικής αστοχίας και ανθρώπινου λάθους. Τα δεδομένα από το μαύρο κουτί θα είναι καθοριστικά για την αναγνώριση της αλυσίδας των γεγονότων που οδήγησαν στη συντριβή. Ειδικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο ότι μια πρόσκρουση με πτηνό επηρέασε το σύστημα προσγείωσης, ενώ παράλληλα ο κακός καιρός δυσκόλεψε τους χειρισμούς.
Το ατύχημα αυτό θεωρείται το χειρότερο στη Νότια Κορέα από το 1997, όταν η πτήση 801 της Korean Air συνετρίβη στο Γκουάμ, προκαλώντας τον θάνατο 229 επιβατών. Η τραγωδία της Jeju Air υπενθυμίζει τη σημασία της συνεχούς βελτίωσης στα πρωτόκολλα ασφαλείας και τη διαχείριση κρίσεων, ιδίως σε δύσκολες συνθήκες.
Η παγκόσμια κοινότητα εξέφρασε την αλληλεγγύη της στη Νότια Κορέα, ενώ η Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) ανακοίνωσε ότι θα επανεξετάσει τα διεθνή πρωτόκολλα ασφαλείας. Η τραγωδία αυτή εγείρει ερωτήματα για το επίπεδο συντήρησης των αεροσκαφών, την κατάρτιση των πληρωμάτων και την ανθεκτικότητα των αερολιμένων σε ακραίες καταστάσεις. Η χώρα θρηνεί για την απώλεια τόσων ζωών, ενώ οι οικογένειες των θυμάτων περιμένουν με αγωνία τις απαντήσεις που θα δώσουν οι έρευνες. Η τραγωδία της Jeju Air αποτελεί υπενθύμιση για την ευθραυστότητα της ζωής και την ανάγκη συνεχούς προόδου στην αεροπορική ασφάλεια.