Ipourgeio Paideias

Ανατροπές στην εκπαίδευση: Μείωση ύλης και νέοι μαθησιακοί στόχοι από το Υπουργείο Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοίνωσαν σημαντικές αλλαγές στη διδακτέα ύλη και τους μαθησιακούς στόχους για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε εφαρμογή από το σχολικό έτος 2025-2026 και αποσκοπούν στον εξορθολογισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ενίσχυση της ποιότητας της μάθησης.

Κύρια σημεία των αλλαγών

Μείωση της διδακτέας ύλης: Η διδακτέα ύλη θα μειωθεί κατά 25-30% ανά μάθημα, ιδιαίτερα σε Δημοτικά και Γυμνάσια. Η μείωση αυτή δεν θα γίνει με την αφαίρεση κεφαλαίων από τα σχολικά βιβλία, αλλά μέσω της αναδιάρθρωσης των μαθησιακών στόχων. Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν ποια κεφάλαια θα διδάσκουν, με βάση προκαθορισμένα πλαίσια και οδηγίες του ΙΕΠ.

Διαχωρισμός μαθησιακών στόχων: Οι μαθησιακοί στόχοι θα χωρίζονται σε “βασικούς – υποχρεωτικούς” και “πρόσθετους – προαιρετικούς”. Αυτό θα επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να προσαρμόζουν τη διδασκαλία ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών και τον διαθέσιμο χρόνο.

Εισαγωγή νέων βιβλίων: Από το σχολικό έτος 2025-2026 θα εισαχθούν νέα σχολικά βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ από το 2026-2027 θα είναι διαθέσιμα και σε έντυπη μορφή. Αυτό αποτελεί μέρος της μετάβασης στο σύστημα του πολλαπλού βιβλίου.

Η μείωση της διδακτέας ύλης ήταν πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στα θεωρητικά μαθήματα, καθώς θεωρείται ότι θα μειώσει την πίεση και θα επιτρέψει πιο ουσιαστική διδασκαλία. Ωστόσο, υπάρχουν και αντιδράσεις, με ορισμένους εκπαιδευτικούς να εκφράζουν ανησυχίες για την εφαρμογή των αλλαγών και την ενδεχόμενη αύξηση του φόρτου εργασίας.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους στις αλλαγές, τονίζοντας τη σημασία της ποιότητας έναντι της ποσότητας στην εκπαίδευση.

Οι αλλαγές αυτές εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση, που περιλαμβάνει την εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου, την ενίσχυση της ψηφιακής διδασκαλίας και την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών.

Η επιτυχία των μεταρρυθμίσεων αυτών θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματική εφαρμογή τους και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.

Facebook
Twitter
LinkedIn