Kinisi1.8

Καλοκαιρινή συμφόρηση και καταιγίδες: Η Ελλάδα δοκιμάζεται στους δρόμους την 1η Αυγούστου

Η πρώτη μέρα του Αυγούστου βρήκε την Ελλάδα αντιμέτωπη με μια ασυνήθιστη συγκυρία: αφενός, η κορύφωση της θερινής εξόδου και επιστροφής των εκδρομέων, αφετέρου, η επέλαση ξαφνικών καταιγίδων και έντονων βροχοπτώσεων που μετέτρεψαν την κυκλοφορία σε εφιάλτη για χιλιάδες οδηγούς. Από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, και από τη Χαλκιδική ως τη Δυτική Ελλάδα, οι δρόμοι «έβραζαν» – άλλοτε κυριολεκτικά από τη ζέστη και άλλοτε μεταφορικά από την αγανάκτηση των πολιτών. Παράλληλα, η παράδοση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα–Πύργος αποτελεί μια αχτίδα φωτός σε ένα κατά τα άλλα θολό τοπίο μετακίνησης.


Καθημερινός γρίφος οι δρόμοι της Αθήνας

Η Αθήνα, όπως κάθε καλοκαίρι, βρέθηκε για άλλη μια φορά σε κυκλοφοριακό αναβρασμό. Παρά τις υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ημερών, η αιφνίδια νεροποντή που σημειώθηκε από το πρωί προκάλεσε χάος στις βασικές οδικές αρτηρίες. Ο Κηφισός, μία από τις κύριες «αρτηρίες» της πρωτεύουσας, κυριολεκτικά μπλόκαρε, με τις ουρές να ξεκινούν από τα πρώτα χιλιόμετρα της Αθηνών – Λαμίας και να φτάνουν ως τη λεωφόρο Κηφισίας.

Αυξημένη κυκλοφορία παρατηρήθηκε και στην Αθηνών – Κορίνθου στο ρεύμα εξόδου, καθώς αρκετοί Αθηναίοι προσπάθησαν να διαφύγουν της καταιγίδας αναζητώντας ηλιόλουστους προορισμούς στα παράλια της Πελοποννήσου. Ταυτόχρονα, η επιστροφή πολλών εκδρομέων στο κέντρο δημιούργησε συμφόρηση και στο ρεύμα εισόδου.

Η Σταδίου, η Αμαλίας και η Βασιλέως Κωνσταντίνου παρέμειναν ιδιαίτερα επιβαρυμένες, με μικρές καθυστερήσεις ακόμη και στις μεσημεριανές ώρες, που υπό άλλες συνθήκες θεωρούνται «νεκρές». Η Ποσειδώνος, ειδικά στο ρεύμα προς Πειραιά, είχε αυξημένη κίνηση, ιδιαίτερα κοντά στα λιμάνια, λόγω των αναχωρήσεων για τα νησιά.

Θεσσαλονίκη: νεροποντή, ατυχήματα και καθυστερήσεις

Η συμπρωτεύουσα δεν ξέφυγε από το κυκλοφοριακό αδιέξοδο. Οι καταιγίδες που έπληξαν τη Θεσσαλονίκη από νωρίς το πρωί είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μικρών πλημμυρών σε κεντρικά σημεία, ιδιαίτερα στις περιοχές Ευκαρπία, Νεάπολη και Τούμπα. Η κυκλοφορία στους βασικούς δρόμους της πόλης κινήθηκε με χαμηλές ταχύτητες, ενώ σημειώθηκαν και αρκετά τροχαία ατυχήματα – ευτυχώς χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς.

Η Εγνατία οδός και η περιφερειακή αντιμετώπισαν επίσης μεγάλη επιβάρυνση, κυρίως λόγω των εργασιών που εκτελούνται σε κομβικά σημεία χωρίς επαρκή σήμανση και εναλλακτικές διαδρομές. Ενδεικτικό είναι πως οι οδηγοί που κινούνταν από την Κατερίνη προς τη Θεσσαλονίκη χρειάστηκαν έως και τέσσερις ώρες για μία απόσταση που συνήθως διαρκεί λιγότερο από 90 λεπτά.

Χαλκιδική, Θεσσαλία και επαρχιακά δίκτυα: Πλημμύρες και κυκλοφοριακό έμφραγμα

Σε ακόμη πιο δύσκολη θέση βρέθηκαν όσοι επέλεξαν να μετακινηθούν στις παραθεριστικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Στη Χαλκιδική, ο δρόμος από Μουδανιά προς Κασσάνδρα ήταν για ώρες αδιάβατος, με το νερό να ξεπερνά σε κάποια σημεία τα πεζοδρόμια, δημιουργώντας ποτάμια στην άσφαλτο.

Αντίστοιχη ήταν η εικόνα στη Θεσσαλία, όπου οι συνεχείς βροχοπτώσεις σε συνδυασμό με κακή απορροή ομβρίων υδάτων σε παλιούς δρόμους προκάλεσαν σοβαρές καθυστερήσεις σε τοπικούς και επαρχιακούς άξονες. Το πρόβλημα εντείνεται από την απουσία κατάλληλης συντήρησης αλλά και την ταυτόχρονη επιστροφή εργαζομένων από τις διακοπές τους.

Νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος: ανάσα για τη Δυτική Ελλάδα

Μέσα σε αυτό το δυσάρεστο κλίμα, η παράδοση του νέου τμήματος της εθνικής οδού Πάτρα–Πύργος αποτελεί ένα ευχάριστο γεγονός. Ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 65 χιλιομέτρων, επιτρέπει στους οδηγούς να καλύψουν τη διαδρομή σε μόλις 45 λεπτά, έναντι των 90 λεπτών που απαιτούνταν παλαιότερα.


Η σημερινή ημέρα επιβεβαιώνει πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Ελλάδα δεν αποτελεί πια απλώς ένα ζήτημα καθημερινότητας, αλλά μια πολυπαραγοντική κρίση που τροφοδοτείται από καιρικές μεταβολές, ανεπάρκεια υποδομών, κακοσχεδιασμένες εργασίες και την απουσία στρατηγικού σχεδιασμού. Ταυτόχρονα, η κατασκευή και παράδοση νέων αυτοκινητοδρόμων δείχνει πως υπάρχει δυναμική βελτίωσης – όμως χρειάζεται συνολικός επανασχεδιασμός, συντονισμός φορέων και πρόβλεψη για τις καιρικές εξελίξεις.

Το καλοκαίρι μπορεί να σημαίνει ανάπαυλα και διαφυγή, αλλά στους ελληνικούς δρόμους, η συμφόρηση και η ανασφάλεια παραμένουν δυστυχώς μόνιμοι συνεπιβάτες. Και μέχρι να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή, οι οδηγοί θα συνεχίσουν να κινούνται με το πόδι στο φρένο – όχι μόνο από κυκλοφορία, αλλά και από ανησυχία.

Facebook
Twitter
LinkedIn