Το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του στις 30 Νοεμβρίου 2024, με την τελετή εγκαινίων να πραγματοποιείται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδότησε την έναρξη λειτουργίας του μετρό.
Αμέσως μετά, οι μπάρες άνοιξαν ταυτόχρονα και στους 13 σταθμούς, επιτρέποντας στους πολίτες να επιβιβαστούν στους συρμούς. Πλήθος Θεσσαλονικέων εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να δοκιμάσει το νέο μέσο μεταφοράς, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, η πόλη ζωντάνεψε με τον ενθουσιασμό των πολιτών που ήθελαν να γνωρίσουν από κοντά το νέο μέσο μαζικής μεταφοράς. Χιλιάδες Θεσσαλονικείς εκμεταλλεύτηκαν την προσφορά δωρεάν μετακινήσεων για να εξερευνήσουν τους 13 σταθμούς και να ζήσουν την εμπειρία του πρώτου μετρό στην πόλη. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν θετικές, με πολλούς να τονίζουν πως το έργο αποτελεί «ανάσα» για την καθημερινότητα και υπόσχεται να αλλάξει τη ρουτίνα των μετακινήσεών τους.
Η εξυπηρέτηση ήταν άμεση, με δρομολόγια που εκτελούνταν κάθε 4-5 λεπτά. Οι συρμοί, οι οποίοι μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 450 επιβάτες, εξασφάλιζαν άνεση και ταχύτητα. Η συνολική διαδρομή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία διαρκεί περίπου 17 λεπτά, προσφέροντας μια γρήγορη και αξιόπιστη εναλλακτική για τις μετακινήσεις. Οι σταθμοί εντυπωσίασαν με τον σύγχρονο σχεδιασμό τους, την καθαριότητα και τα έργα τέχνης που κοσμούν τους χώρους, καθιστώντας το μετρό όχι μόνο μέσο μεταφοράς αλλά και ένα νέο σημείο αναφοράς για την πόλη.
Παρά τον ενθουσιασμό, υπήρχαν και κάποιες προκλήσεις. Οι πολίτες χρειάστηκαν λίγο χρόνο για να εξοικειωθούν με το νέο σύστημα, ενώ ορισμένες ώρες αιχμής παρατηρήθηκαν συμφορήσεις στις αποβάθρες και στους συρμούς. Επίσης, σε κάποιους σταθμούς, όπως της Αγίας Σοφίας, υπήρχαν μικρές εκκρεμότητες στους περιβάλλοντες χώρους, που όμως δεν εμπόδισαν την εύρυθμη λειτουργία του έργου.
Η ανταπόκριση του κοινού ήταν ενθαρρυντική. Νέοι, οικογένειες, ακόμη και ηλικιωμένοι δοκίμασαν το μετρό, με πολλούς να δηλώνουν πως θα το εντάξουν στην καθημερινότητά τους. Η καθαριότητα και η παρουσία προσωπικού ασφαλείας στους σταθμούς δημιούργησαν αίσθημα εμπιστοσύνης, ενώ η άνεση και η ταχύτητα στις μετακινήσεις ενίσχυσαν τις θετικές εντυπώσεις.
Το έργο φάνηκε να έχει άμεση επίδραση και στην πόλη συνολικά. Καταγράφηκε αισθητή μείωση της κίνησης στους κεντρικούς δρόμους, ενώ οι καταστηματάρχες κοντά στους σταθμούς παρατήρησαν αύξηση στην επισκεψιμότητα, γεγονός που ανέμεναν ως θετική συνέπεια του μετρό.
Η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης έκλεισε με θετικό πρόσημο, αφήνοντας υποσχέσεις για ένα καλύτερο μέλλον στις μετακινήσεις και μια νέα εποχή για την πόλη. Οι προκλήσεις που εντοπίστηκαν φαίνεται πως είναι αντιμετωπίσιμες και η συνολική εμπειρία έδωσε στους πολίτες την ελπίδα πως το μετρό μπορεί να γίνει το σύμβολο μιας σύγχρονης και λειτουργικής Θεσσαλονίκης.