Σήμερα, Δευτέρα 28 Απριλίου, παρουσιάζεται στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας και τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Νέος νόμος για τον ΟΣΕ: Πέντε καίρια μέτρα για ασφαλέστερα τρένα
Το νομοσχέδιο, που παρουσιάζει ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, περιλαμβάνει πέντε βασικά μέτρα:
1. Δημιουργία της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας Α.Ε.»
Συγχωνεύονται ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ σε μια νέα εταιρεία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, κατά το πρότυπο της ΔΕΗ. Η εταιρεία θα διοικείται από ανεξάρτητο Διοικητικό Συμβούλιο, με αυτονομία σε προσλήψεις, μισθούς και αξιολόγηση προσωπικού.
2. Εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας
Εισάγεται το σύστημα αυτόματης πέδησης ETCS, το οποίο ενεργοποιείται σε περιπτώσεις υπέρβασης ταχύτητας ή παραβίασης σηματοδοτών. Επιπλέον, όλοι οι συρμοί θα εξοπλιστούν με το σύστημα HEPOS, προσφέροντας ακρίβεια εντοπισμού έως 5 εκατοστά.
3. Αυστηρή αξιολόγηση προσωπικού
Εφαρμόζεται νέο σύστημα αξιολόγησης:
- Στο πρώτο λάθος, ο εργαζόμενος απομακρύνεται και παρακολουθεί υποχρεωτική επανεκπαίδευση.
- Στο δεύτερο, τίθεται υπό στενή παρακολούθηση και περιορισμό αρμοδιοτήτων.
- Στο τρίτο, προβλέπεται οριστική απόλυση.
Επιπλέον, επανέρχεται ο ρόλος του Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας, υπεύθυνου για την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας και την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.
4. Δημιουργία ενιαίου κέντρου κυκλοφορίας
Συστήνεται κέντρο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο κάθε εντολή, παραβίαση και αλλαγή στο δίκτυο, ενισχύοντας την εποπτεία και την ασφάλεια των δρομολογίων.
5. Συμμόρφωση με Ευρωπαϊκά πρότυπα
Το νομοσχέδιο βασίζεται σε συστάσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), διασφαλίζοντας την εναρμόνιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας.
Η παρουσίαση του νομοσχεδίου σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, με έμφαση στην ασφάλεια, τον εκσυγχρονισμό και την αποδοτικότητα.