Nomos Gia Troxospita

Νόμος για τα τροχόσπιτα: Σάλος και αναδίπλωση – Τι αλλάζει μετά τις αντιδράσεις

Ο πρόσφατος Νόμος 5170/2025, που ρυθμίζει τη στάθμευση και φιλοξενία τροχόσπιτων και αυτοκινούμενων οχημάτων στην Ελλάδα, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, κυρίως από φορείς του εναλλακτικού τουρισμού και ιδιοκτήτες τροχόσπιτων. Οι διατάξεις του νόμου απαγορεύουν τη στάθμευση σε κοινόχρηστους χώρους, όπως αρχαιολογικοί χώροι, παραλίες και δάση, και περιορίζουν τη φιλοξενία περισσότερων του ενός τροχόσπιτου σε ιδιωτικές ιδιοκτησίες. Οι παραβάσεις επισύρουν πρόστιμα έως 300 ευρώ και ποινές φυλάκισης έως τρεις μήνες .

Μετά τις αντιδράσεις, το Υπουργείο Τουρισμού διευκρίνισε ότι η στάθμευση των αυτοκινούμενων οχημάτων επιτρέπεται όπου και όπως ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Επιπλέον, αναγνώρισε την ανάγκη δημιουργίας θεσμικού πλαισίου για ειδικούς χώρους προσωρινής στάθμευσης αυτοκινούμενων τροχόσπιτων (Camper Stop) και θα προτείνει την ανάληψη σχετικής πρωτοβουλίας από τα αρμόδια υπουργεία .

Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι ο νόμος αποσκοπεί στην προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, καθώς και στην ενίσχυση της νομιμότητας, επισημαίνοντας ότι οι πολίτες και επισκέπτες μπορούν να σταθμεύουν τα τροχόσπιτά τους σε οργανωμένα και αδειοδοτημένα κάμπινγκ που πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές .

Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινούμενων Τροχόσπιτων (ΕΛΑΤ) εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της στον νόμο, χαρακτηρίζοντάς τον “αψυχολόγητο και καταστροφικό”. Η ΕΛΑΤ υποστηρίζει ότι η νομοθεσία ψηφίστηκε χωρίς επαρκή διαβούλευση και ενημέρωση των ενδιαφερομένων, και προτίθεται να κινηθεί νομικά για την αναθεώρησή της .

Η συζήτηση συνεχίζεται, με το Υπουργείο Τουρισμού να δηλώνει ανοιχτό σε προτάσεις και τροποποιήσεις, ενώ οι φορείς του εναλλακτικού τουρισμού ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία και διαβούλευση για την επίτευξη ενός ισορροπημένου πλαισίου που θα ικανοποιεί τόσο τις ανάγκες των ταξιδιωτών όσο και τις απαιτήσεις προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Facebook
Twitter
LinkedIn