Aksiologisi Dimosion Ipiresion

Οι πολίτες παίρνουν το λόγο: Ξεκινά η ψηφιακή αξιολόγηση των Δημοσίων Υπηρεσιών

​Η Ελλάδα εισέρχεται σε μια νέα εποχή ψηφιακής διακυβέρνησης, δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω μιας καινοτόμου ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Η πρωτοβουλία αυτή, που υλοποιείται από τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στοχεύει στην ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας στον δημόσιο τομέα.​


📌 Τι είναι η νέα πλατφόρμα αξιολόγησης;

Η πλατφόρμα, η οποία θα ενεργοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη, επιτρέπει σε περίπου 5 εκατομμύρια πολίτες, εγγεγραμμένους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας και ηλικίας άνω των 17 ετών, να αξιολογήσουν την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. ​

Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση;

  • Πρόσβαση: Οι πολίτες θα λαμβάνουν πρόσκληση μέσω email και θα συνδέονται στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς τους κωδικούς του gov.gr, διασφαλίζοντας έτσι τη μοναδικότητα της συμμετοχής.
  • Ερωτηματολόγιο: Θα απαντούν σε 40-50 ερωτήσεις, βαθμολογώντας από το 1 έως το 10 την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών. Επιπλέον, θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν παρατηρήσεις και προτάσεις για περαιτέρω ψηφιοποίηση υπηρεσιών.​
  • Ανάλυση δεδομένων: Οι απαντήσεις θα ανωνυμοποιούνται και θα αναλύονται συλλογικά, με τα αποτελέσματα να δημοσιοποιούνται εντός του Μαΐου. ​

Η αξιολόγηση θα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, όπως:​

  • Φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης: ΑΑΔΕ, ΔΥΠΑ, ΕΦΚΑ, Κτηματολόγιο.​
  • Ψηφιακές υπηρεσίες: Ηλεκτρονική συνταγογράφηση, gov.gr (π.χ. υπεύθυνες δηλώσεις, kids wallet, εισιτήρια αθλητικών αγώνων).​
  • Υπηρεσίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός, ανακύκλωση, παιδικές χαρές, οδοστρώματα, πεζοδρόμια, δημοτικά ιατρεία, πολεοδομία, δημοτική συγκοινωνία, χώροι στάθμευσης.

Η διαδικασία αξιολόγησης θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο, επιτρέποντας στους φορείς να εντοπίζουν δυσλειτουργίες και να παρεμβαίνουν βελτιωτικά. Το φθινόπωρο αναμένεται η δεύτερη φάση της αξιολόγησης, κατά την οποία, μετά από κάθε χρήση δημόσιας υπηρεσίας με άμεση επαφή (π.χ. νοσοκομεία, ΚΕΠ), ο πολίτης θα λαμβάνει μοναδικό κωδικό (QR code) για απευθείας αξιολόγηση της συναλλαγής. ​

Δηλώσεις και προσδοκίες

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης και για πρώτη φορά θα του δώσουμε τα εργαλεία να μπορεί να μας αξιολογεί συνολικά και να μας κάνει υποδείξεις για το πώς μπορούμε να βελτιωθούμε». ​

Ο Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος επεσήμανε ότι τα στοιχεία θα είναι δημόσια προσβάσιμα και θα επιτρέπουν στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης να εστιάσουν εκεί όπου οι πολίτες εντοπίζουν προβλήματα.


Η νέα αυτή πρωτοβουλία φιλοδοξεί να ενισχύσει τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα, καθιστώντας τους πολίτες ενεργούς συμμετέχοντες στη βελτίωση των υπηρεσιών που λαμβάνουν.

Facebook
Twitter
LinkedIn