Erevna Gia Tis Diafimisis

Πώς οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων αυξάνουν τις θερμίδες στα παιδιά

Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, που παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Παχυσαρκίας (ECO 2025) στη Μάλαγα της Ισπανίας, αποκαλύπτει ότι μόλις πέντε λεπτά έκθεσης σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων μπορούν να οδηγήσουν τα παιδιά σε κατανάλωση επιπλέον 130 θερμίδων την ημέρα . Η μελέτη παρακολούθησε 240 παιδιά ηλικίας 7 έως 15 ετών, τα οποία εκτέθηκαν σε διαφημίσεις τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι (HFSS). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, ανεξαρτήτως του τύπου μέσου (τηλεόραση, κοινωνικά δίκτυα, podcast ή διαφημιστικές πινακίδες), η έκθεση σε αυτές τις διαφημίσεις οδήγησε σε αυξημένη κατανάλωση θερμίδων, ακόμη και όταν τα προσφερόμενα τρόφιμα δεν σχετίζονταν άμεσα με τις διαφημίσεις .

Η καθηγήτρια Έμμα Μπόιλαντ, επικεφαλής της μελέτης, τόνισε ότι ακόμη και οι διαφημίσεις που προβάλλουν μόνο το εμπορικό σήμα, χωρίς να δείχνουν συγκεκριμένα προϊόντα, μπορούν να επηρεάσουν τη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών. Αυτό υποδηλώνει ότι τα παιδιά είναι ευάλωτα σε υποσυνείδητες επιρροές που προέρχονται από στοιχεία όπως λογότυπα, χρώματα και μουσική .

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα ευρήματα αυτά αποκαλύπτουν κενά στις επερχόμενες ρυθμίσεις του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες θα απαγορεύσουν τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων στην τηλεόραση πριν τις 9 μ.μ. και στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή, από τον Οκτώβριο του 2025. Ωστόσο, οι διαφημίσεις που προβάλλουν μόνο το εμπορικό σήμα ενδέχεται να παραμείνουν επιτρεπτές, επιτρέποντας στις εταιρείες να συνεχίσουν να επηρεάζουν τα παιδιά μέσω διαφημιστικών πινακίδων και άλλων μέσων .

Η Καθάριν Τζένερ, διευθύντρια της Συμμαχίας για την Υγεία κατά της Παχυσαρκίας, δήλωσε ότι η μελέτη στέλνει ένα σαφές μήνυμα στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής: η διαφήμιση τροφίμων οδηγεί σε υπερβολική πρόσληψη θερμίδων στα παιδιά. Τόνισε την ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα που θα καλύπτουν όλες τις μορφές διαφήμισης τροφίμων, ιδιαίτερα για τα παιδιά που ζουν με υπερβολικό βάρος ή παχυσαρκία .

Η μελέτη αυτή προστίθεται σε ένα αυξανόμενο σώμα ερευνών που συνδέουν την έκθεση σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων με αυξημένη κατανάλωση θερμίδων και τον κίνδυνο παιδικής παχυσαρκίας. Οι ειδικοί καλούν σε αυστηρότερες ρυθμίσεις για τη διαφήμιση τροφίμων που απευθύνονται σε παιδιά και προτείνουν την εκπαίδευση των παιδιών για υγιεινές διατροφικές συνήθειες ως κρίσιμο βήμα για την αντιμετώπιση της επιδημίας παιδικής παχυσαρκίας .

Facebook
Twitter
LinkedIn