Diodia Patra Pyrgos

Τέλος τα παραδοσιακά διόδια στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου – Πώς θα πληρώνουν οι οδηγοί

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου, μήκους 74,5 χιλιομέτρων, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2025, με πλήρη ολοκλήρωση έως τα τέλη του 2025 ή τις αρχές του 2026. Αυτό το έργο αποτελεί επέκταση της Αθηνών-Πατρών, συνδέοντας την Πάτρα με τον Πύργο και στοχεύει στη βελτίωση των οδικών μετακινήσεων στη Δυτική Ελλάδα.

Σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης διοδίων

Στον νέο αυτοκινητόδρομο θα εφαρμοστεί το υβριδικό σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης διοδίων, γνωστό ως “Hybrid”, το οποίο χρησιμοποιείται ήδη στην Αθηνών-Πατρών. Μέσω του πομποδέκτη Ολυμπία Pass, το σύστημα καταγράφει την απόσταση που διανύει κάθε όχημα εντός του αυτοκινητόδρομου και υπολογίζει τη χρέωση με βάση τα πραγματικά χιλιόμετρα. Οι οδηγοί πληρώνουν αποκλειστικά για την απόσταση που διανύουν, με αυτόματη επιστροφή της διαφοράς σε περίπτωση μικρότερης διαδρομής. Το σύστημα αυτό αφορά όλα τα οχήματα, εκτός από τα δίκυκλα.

Σταθμοί διοδίων και ζώνες χρέωσης

Στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργούν δύο μετωπικοί και δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων:

  • Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων:
    • Στην Κάτω Αχαΐα, με ζώνη χρέωσης Μιντιλόγλι-Κυλλήνη.
    • Στα Χανάκια, με ζώνη χρέωσης Κυλλήνη-Πύργος.
  • Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων:
    • Στην Κάτω Αχαΐα.
    • Στην Αμαλιάδα.

Η ζωνική χρέωση επιτρέπει στους οδηγούς να πληρώνουν μόνο για τις περιοχές που διασχίζουν, καθιστώντας τη μετακίνηση πιο οικονομική.

Οι πομποδέκτες άλλων αυτοκινητοδρόμων είναι συμβατοί με το σύστημα λόγω διαλειτουργικότητας, αλλά δεν προσφέρουν τις ίδιες εκπτώσεις που παρέχει ο Ολυμπία Pass. Συνεπώς, για να επωφεληθούν πλήρως από το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης, οι οδηγοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν τον πομποδέκτη Ολυμπία Pass.

Με την εφαρμογή του συστήματος χιλιομετρικής χρέωσης, ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου στοχεύει να προσφέρει δικαιότερες και πιο οικονομικές μετακινήσεις για τους οδηγούς, βελτιώνοντας παράλληλα την οδική ασφάλεια και την ποιότητα των μεταφορών στη Δυτική Ελλάδα.

Facebook
Twitter
LinkedIn