Στις 19 Φεβρουαρίου, το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), επιτρέποντας στα ταξί και τις μοτοσυκλέτες να κινούνται ελεύθερα στις λεωφορειολωρίδες. Αυτή η απόφαση προέκυψε μετά από συνάντηση του υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, με εκπροσώπους του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μετά την ψήφιση του νέου ΚΟΚ, θα εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση που θα εξαιρεί τα ΕΔΧ ταξί και τις μοτοσυκλέτες από την απαγόρευση εισόδου στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
Αυτή η εξέλιξη έχει προκαλέσει αντιδράσεις από συγκοινωνιολόγους και οδηγούς αστικών λεωφορείων. Οι συγκοινωνιολόγοι υποστηρίζουν ότι το μέτρο αυτό θα καταργήσει ουσιαστικά τους λεωφορειοδρόμους της Αθήνας, συνολικού μήκους 52 χιλιομέτρων, καθώς η ελεύθερη είσοδος 14.000 ταξί σε αυτούς θα προκαλέσει καθυστερήσεις στα δρομολόγια των λεωφορείων. Οι οδηγοί λεωφορείων επισημαίνουν ότι οι λεωφορειολωρίδες έχουν σχεδιαστεί για να εξυπηρετούν τη δημόσια συγκοινωνία, διευκολύνοντας την κίνηση των αστικών λεωφορείων και ενθαρρύνοντας τους πολίτες να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επιπλέον, εκφράζουν ανησυχίες ότι η είσοδος των ταξί στις λεωφορειολωρίδες θα οδηγήσει σε αιτήματα και από άλλους κλάδους, όπως οι εταιρείες μίσθωσης οχημάτων, για παρόμοια προνόμια.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα ΚΟΚ, οι λεωφορειολωρίδες υπόκεινται σε ωράριο λειτουργίας από Δευτέρα έως Παρασκευή, 06:00 έως 21:00, και το Σάββατο από 06:00 έως 16:00. Στις λεωφορειολωρίδες παράλληλης ροής επιτρέπεται η κίνηση λεωφορείων, τρόλεϊ, ιδιωτικών μέσων μαζικής μεταφοράς, δικύκλων και οχημάτων άμεσης ανάγκης. Όλα τα υπόλοιπα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ταξί, μπορούν να κινηθούν στις λεωφορειολωρίδες μόνο εκτός του ωραρίου λειτουργίας τους. Η παραβίαση των λεωφορειολωρίδων επιφέρει πρόστιμο 200 ευρώ, ενώ η στάθμευση σε αυτές συνεπάγεται επιπλέον αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και απομάκρυνση του οχήματος με γερανό.
Προηγουμένως, στις 23 Ιανουαρίου, οι οδηγοί ταξί είχαν πραγματοποιήσει στάση εργασίας και πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών, ζητώντας την ελεύθερη κυκλοφορία των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Η κινητοποίηση αυτή φαίνεται να συνέβαλε στην απόφαση του υπουργείου για την αλλαγή του ΚΟΚ.
Η απόφαση αυτή αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την κυκλοφορία στην Αθήνα, με τους υποστηρικτές να υποστηρίζουν ότι θα διευκολύνει τη μετακίνηση των ταξί και των μοτοσυκλετών, ενώ οι επικριτές φοβούνται ότι θα επιδεινώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών.